Герман Гессе – книги та біографія
Герман Гессе — це німецький філософ, письменник, поет і художник. Лавреат Нобелівської премії в галузі літератури. Народився 2 липня 1877 року в містечку Кальв, що у Німеччині. Зростав у родині християнських місіонерів і був впертим хлопцем, який змалку демонстрував феноменальні розумові здібності.
1896 року його вірш з’явився в періодичному виданні Відня, а згодом світ побачив дебютну збірку прози. Перші книги Германа Гессе провалились у продажі, та історія «Петер Каменцінд», що вийшла 1904 року, стала початком літературної слави. З того часу письменник активно творив, опублікувавши 11 романів, 6 новел, 2 збірки оповідань, 5 — поетичних і ще 6 книг есеїв, філософських роздумів і сюжетів із життя.
Герман Гессе українською стане знахідкою для тих, хто шукає творів, наповнених психологізмом, духовними ідеями та рефлексіями на тему трансформації мистецтва в нову епоху. Доробкам автора притаманна автобіографічність: читацька подорож романами стане пізнанням непростого життя митця, що страждав від психічних розладів.
Книги автора
Середовище зростання мало провідну роль у тому, які Герман Гессе книги писав, подорослішавши. Дідусь майбутнього автора був доктором філософії, вільно володів кількома мовами й спонукав онука до читання своєї домашньої бібліотеки, повної творів світової літератури. Музика та поезія посідали особливе місце в родині митця: матір писала вірші, а батько в проповідях демонстрував майстерне володіння мовою. Зведений брат Тео повстав проти сім’ї, щоб вступити до музичної консерваторії. Коли Герману ще не було 18, він вирішив, що стане письменником.
1891 року Гессе вступив до євангельської теологічної семінарії Маульброннського монастиря. Навчання там стало початком особистої кризи: хлопець почав надмірно вживати алкоголь і намагався покінчити життя самогубством. До цього досвіду він ще повернеться в одній зі своїх книжок. Написання романів було для митця незамінним способом проживання всіх страждань.
Початок кар’єри й лихоліття випробувань
Дебют у поезії та в прозі для Гессе був невдачею. Читачі не звернули увагу, а від матері письменник отримав тільки критику: нібито його вірші були «неясно гріховними». Однак автор продовжував поглиблювати свої знання в літературі, щоб колись запропонувати світу вартісну історію. Він працював у антикварних книгарнях, мандрував, зважав на зауваження — і 1904 року успішно видав роман «Петер Каменцінд».
У його житті траплялися нещастя, смерті, втрати й розчарування, від яких творчість Германа Гессе тільки наповнювалась все глибшими рефлексіями й новими темами, які органічно вплітались у сюжет. На ранніх етапах карʼєри для текстів був характерний романтизм, а подальші проби пера набували пронизливого психологізму й орієнталізму, де єдналася культура Сходу й Заходу.
Письменник пережив багато випробувань. Під час Першої світової війни став жертвою нападів німецької преси за пацифізм, його син важко захворів, а дружина почала страждати на шизофренію. Шлюб розпався, а плідний творчий період невдовзі змінився на спостереження за тим, як батьківщина опинилась у владі нацизму. Як казав Гессе згодом, він пережив період встановлення Третього Рейху й Другої світової лише завдяки роботі над романом «Гра в бісер».
Найкраще з творчості письменника
Інтелектуальна проза Германа Гессе не одразу набула всесвітньої слави. Ба більше, у 1950-х роках автор мав дуже низькі продажі. Навіть отримання Нобелівської премії з літератури в 1946 році не допомогло звернути увагу на його роботи. Однак у 1960-х твори дійшли до Штатів і різко стали бестселерами: романами захоплювалися послідовники контркультурних рухів, що прагнули просвітлення. Тоді купити книги Германа Гессе забажали десятки тисяч читачів із США, а згодом із Німеччини.
Історія «Сіддхартха» розгортається в Стародавній Індії, де головний герой покидає домівку, щоб стати аскетом. Цим текстом Гессе розмірковує про важливість досвіду, шлях до нірвани й способи розуміння себе. «Степовий вовк» за гессенського ренесансу був інтерпретований як наркотична психоделія.
У «Деміані» митець також шукає істину, занурюючись у боротьбу двох світів — ілюзії та духовної істини. Музичний гурт Santana використав цитату з цієї книжки на обкладинці альбому Abraxas.