Популярні книги про тайм-менеджмент
Ми не можемо керувати часом: зупиняти, уповільнювати чи прискорювати хід подій. Проте можемо взяти під контроль своє життя та припинити прокрастинувати. Так, звучить це складно, але цілком реально. Спочатку треба зрозуміти, куди рухатися, правильно організовувати свій день і почати ставити здійсненні за часом та силами завдання. У цьому допоможе нонфікшн, а саме найкращі книги з тайм-менеджменту.
Що таке тайм-менеджмент? Це справжнє мистецтво, що полягає в розумному розподілі часу. З ним ви не почуватиметеся знесиленим, коли половину справ ще не зробленою, швидше досягатимете цілей та завжди знаходитимете час на відпочинок і спілкування з близькими. Читайте топ книг про тайм-менеджмент у блозі інтернет-книгарні Vivat, щоб навчитися правильно розподіляти ресурси.
«Тайм-менеджмент. 12 книжок в одній, які розкриють вам усі секрети планування»
Є книги з тайм-менеджменту, які можна вважати базовими, такими, які допомагають розібратися в темі і вводять у курс справи. І це саме така книга. У ній зібрано 12 самарі світових бестселерів про тайм-менеджмент, планування та досягнення цілей.
З неї можна починати своє знайомство з підходами до організації особистого часу. На сторінках ви знайдете описи різних методик, зможете вибрати ті поради з організації життя, які враховували б ваші звички, роботу та загальний ритм. А потім знайти потрібну книжку, щоб дослідити вибрану методику краще.
Зі збіркою «Тайм-менеджмент. 12 книжок в одній, які розкриють вам усі секрети планування» ви зрозумієте, як взяти своє життя під контроль, дати раду не лише запланованим справам, а й раптовим завданням без перевтоми та вигорання.
«Не читайте цю книжку. Тайм-менеджмент для творчих людей», Дональд Рос
Якщо вам здається, що у творчості немає місця порядку та планування, ви помиляєтеся. І робота «Не читайте цю книжку. Тайм-менеджмент для творчих людей» (Don’t Read this Book. Time Management for Creative People) — прямий тому доказ.
Автор докладно досліджує наші звички та спосіб життя і розповідає, як підійти до організації свого часу так, щоб його вистачало на творчість. Це видання, до речі, буде корисне не лише творчим людям у класичному розумінні цього поняття. Усі ми так чи інакше розвиваємо своє творче мислення та потребуємо порядку в голові й у справах. Книжка ідеально підійде тим, хто постійно генерує безліч ідей, які так і залишаються нереалізованими. Вона допоможе створити із хаосу думок порядок та з нового ракурсу поглянути на створення реєстру справ — чого лишень вартий пункт «справи для невиконання».
«Чотири тисячі тижнів. Тайм-менеджмент для смертних», Олівер Беркмен
Британський журналіст та письменник Олівер Беркмен у своїй книжці «Чотири тисячі тижнів. Тайм-менеджмент для смертних» (Four Thousand Weeks: Time Management for Mortals) заохочує читачів усвідомити, що людське життя в середньому триває 80 років, що складає приблизно 4 тисячі тижнів.
Автор закликає кожного читача витратити відведений час на дійсно значущі речі.
Письменник звертається до вічних цінностей для управління часом, наводячи в тексті ідеї філософів, психологів і духовних наставників. Теорію Беркмен доповнює прикладами з історії та жартами. Закликає читачів визначити, що цінно у житті саме для них, та орієнтуватися на це знання, розпоряджаючись відведеним часом.
«Я знаю, як їй все вдається. Тайм-менеджмент успішних жінок», Лора Вандеркам
У сучасному світі жінкам досі ще буває складно балансувати між побудовою кар’єри та особистим життям. У книзі «Я знаю, як їй все вдається. Тайм-менеджмент успішних жінок» (Книга I Know How She Does It: How Successful Women Make The Most Of Their Time) авторка Лора Вандеркам зробила на перший погляд неможливе — проаналізувала розпорядок дня та життя десятків успішних жінок, дуже детально розібрала їхні принципи організації часу, щоб зрозуміти, як вони змогли балансувати між сім’єю та роботою і домогтися успіхів в обох цих сферах. Книга не просто дасть поради з планування, а й надихне на зміну життя, покаже, що завжди можна знайти гармонію, і для цього не обов’язково відмовлятися від того, що для вас важливе.
«Прокрастинація. Чому ви вдаєтеся до неї і що можна зробити із цим вже сьогодні», Джейн Б. Бурка і Ленора М. Юен
У книгах, присвячених тайм-менеджменту, часто описують принципи, що дозволяють стати більш продуктивним. Однак це не працює з людиною без мотивації. Що ж робити, якщо перед вами всі інструменти і дедлайни, які вже буквально «горять», а ви й далі прокрастинуєте? З цією проблемою насправді стикаються безліч людей. Прокрастинація знайома всім — від школярів і студентів до топменеджерів великих компаній. Однак не всі знають, що з нею можна легко впоратися. Авторки книги «Прокрастинація» (Procrastination: Why You Do It, What To Do About It) — психологині, які вивчають особливості роботи нервової системи та вплив мотивації на покращення продуктивності. На сторінках ви знайдете десятки рекомендацій, які легко інтегрувати в життя і які точно допоможуть припинити відкладати справи на останній момент.
«Як упорядкувати справи. Мистецтво продуктивності без стресу», Девід Аллен
У 2001 році Девід Аллен написав свою найпопулярнішу книгу Getting Things Done, яка незабаром була перекладена більш як 30 мовами й набула розголосу в усьому світі. Через кілька років автор проаналізував свій бестселер і вніс у нього корективи відповідно до актуальних опублікованих досліджень. У результаті вийшло доповнене видання книги про управління часом і справами, яка колись вразила світ і вплинула на принципи організації роботи в компаніях. Тут ви не знайдете «води» й непотрібних роздумів — усе максимально структуровано і по суті. Це ж і є головний принцип письменника: він радить навчитися концентруватися на найважливішому, миттєво реагувати на те, що відбувається, і при цьому відчувати контроль над своїм часом.
«Scrum. Навчись робити вдвічі більше за менший час», Джефф Сазерленд
«Scrum. Навчись робити вдвічі більше за менший час» (Scrum. The Art of Doing Twice the Work in Half the Time) входить до десятки найкращих книг на Amazon.
Автором є розробник інноваційної методики Scrum, яка протягом 20 років допомогла гнучко організовувати роботу та покращувати її якість IT-фахівцям, співробітникам ФБР, бізнесменам та звичайним людям.
Ідея Scrum виникла у колишнього військового льотчика Джеффа Сазерленда, технічного директора компанії, що створила першу в Америці мережу онлайн-банкоматів. Коли всі терміни здачі проєкту було порушено, бюджет майже вичерпався, а програма не працювала, Джефф зрозумів, що традиційні методи організації праці більше не діють. Тоді він придумав ступеневий процес розробки проєкту, який об’єднує команду навколо Scrum-майстра.
Scrum руйнує стереотипи традиційного управління проєктами та може підвищити результативність у кілька разів. Її основою є команда з чітким почуттям мети, яка самоорганізується та самоуправляється, а навички її учасників взаємно підсилюють одна одну без зайвих зусиль.
Це не просто книга з тайм-менеджменту, а більше розповідь по методику та як її впровадження у роботу та життя може помітно скоротити ваші часовитрати й прискорити досягнення цілей. У сучасному швидкоплинному та надзвичайно конкурентному світі немає місця для марнування часу, зусиль і ресурсів.
«Зроби це зараз. 21 чудовий спосіб зробити більше за менший час», Браян Трейсі
Вважається, що для того, щоб вийти із зони комфорту, спочатку в неї потрібно потрапити. Однак це всього лише стійкий вираз. Насправді поняття «comfort zone» не стільки про комфорт, скільки про існування в контексті, який не дуже хочеться міняти. Як, скажімо, про остогидлу роботу, яку ліньки кидати, адже доведеться витрачати час і сили на пошуки нової (і не факт, що ці пошуки закінчаться успіхом). Однак, якщо продовжувати сидіти в такій зоні комфорту, то ні про який саморозвиток не може йтися.
Саме цю думку намагається донести автор на сторінках книги «Зроби це зараз. 21 чудовий спосіб зробити більше за менший час» (Eat That Frog: 21 Ways to Stop Procrastinating). Ця робота — «чарівний стусан», який додасть сміливості і спонукає подивитися на своє життя по-новому, зрозуміти, що ж вам потрібно для щастя та відчуття успіху. А практичні рекомендації допоможуть дрібними кроками вийти із зачарованого кола та «зони комфорту», якою насправді керує страх.
«Рік продуктивності. Експерименти із часом, увагою та енергією», Кріс Бейлі
Скільки авторів, стільки й методик саморозвитку та планування. Як же в усьому цьому розмаїтті обрати те, що вам справді підходить? Автор роботи «Рік продуктивності. Експерименти із часом, увагою та енергією» (The Productivity Project: Proven Ways to Become More Awesome) — Кріс Бейлі — довго розмірковував на цю тему. Він вирішив перепробувати на собі найпопулярніші методики тайм-менеджменту з літератури про ефективність, описані справжніми гуру в цій сфері. Щось було не надто складним — наприклад, відмова від смартфона або медитація. А щось вимагало значних зусиль — скажімо, спроба жити в повній самоізоляції.
Які ж рекомендації з самоорганізації та стратегії тайм-менеджменту спрацювали, а які — ні? Усі відповіді ви знайдете в цій книжці. Автор не лише описав, а й систематизував усі корисні поради, зібравши 25 ефективних способів стати продуктивнішим і нарешті розібратися із завалами на роботі та в житті.
«Есенціалізм. Мистецтво визначати пріоритети», Ґреґ Маккеон
Чи можна бути в двох місцях одночасно? Очевидно, що ні. Тож чому ми постійно намагаємося зробити одночасно дві чи навіть більше справ? Від цього страждає не лише наш організм (працюючи в постійному стресі), але й загальна продуктивність.
Есенціалізм — мистецтво, зосереджене на вмінні відокремити «зерна від полови» і визначити пріоритет у роботі чи творчості. Адже напрочуд важливо правильно розподілити свою енергію і робити те, що вам справді потрібне, а не відволікатися на тисячі дрібних і часто неважливих завдань.
Ця книга про управління часом підійде всім фахівцям, студентам чи тим, займається домашнім господарством у пріоритезації завдань. Бо так чи інак, а всі ми іноді відчуваємо, що зробили багато, а результату немає, і що 24 години в добі — це катастрофічно мало. Спойлер: ні, не мало, головне — виділити важливе і другорядне, і цього вас навчить «Есенціалізм. Мистецтво визначати пріоритети» (Essentialism: The Disciplined Pursuit of Less).
«Знайти час. Як щодня фокусуватися на тому, що справді важливо», Джейк Кнапп, Джон Зерацкі
Принципи книги «Знайти час. Як щодня фокусуватися на тому, що справді важливо» (Make Time: How to Focus on What Matters Every Day) нагадують думки, описані в попередній роботі з нашого переліку. І це найголовніша проблема сучасності: ми неправильно використовуємо найцінніший і, що важливо, обмежений ресурс — наш час.
Кому буде корисна книга? Усім, хто бодай раз замислювався, що хтось краде його час, а також тим людям, які вбиваються на роботі, але в кінці дня навіть не можуть сказати, що вони зробили, позаяк не помічають результату. Тут ви знайдете не лише рекомендації з планування. Головний акцент автори роблять на тому, що тайм-менеджмент може допомогти в поліпшенні якості життя в цілому. Ви зможете виділити час не тільки на роботу, але й перерозподіляти або делегувати завдання, отримуючи дорогоцінні години на те, щоб займатися тим, що дарує вам радість.
«Тайм-менеджмент. Як усе встигнути?», Ніна Звєрева, Світлана Іконникова
А чи знали ви, що існують також книжки, присвячені розвитку навичок тайм-менеджменту у дітей та підлітків? Одна з таких — «Тайм-менеджмент. Як усе встигнути?». З неї юні читачі дізнаються, як ефективно організовувати свій час і розставити пріоритети, що сприятиме спокійнішому та продуктивнішому навчальному процесу, а також більш насиченому життю, що є ключовими для досягнення успіху.
Книжка підсвічує популярні питання: важливість розпорядку дня, способи швидкого виконання домашніх завдань та багато іншого. Кожна з 10 глав містить корисні поради, лайфхаки та цікаві завдання, що допоможуть застосувати знання на практиці для закріплення.
«32 ідеї тайм-менеджменту для дітей. Як приборкати час? Корисні навички», Альона Попова
Ще одна книга про планування часу для найменших — «32 ідеї тайм-менеджменту для дітей. Як приборкати час? Корисні навички». Ця збірка інструментів тайм-менеджменту, деякими з яких дитина вже може почати користуватися в віці півтора року. А загалом в книзі наведені ідеї для управління часом для дітей до 16 років.
Також авторка Альона Попова надає в тексті рекомендації для батьків про те, як навчити дитину планувати і в якому саме віці доцільно ділитися цими знаннями з малечею.
«Таймбоксинг. Мистецтво зосереджуватись на одній справі», Марк Зао-Сандерс
Чи бувало у вас таке, що здавалося б невелике завдання неочікувано розтягувалося на пів дня? І що більше часу ви витрачали на якийсь процес, то менш продуктивним почувалися?
Час дізнатися про таймбоксинг — метод керування часом, з яким вам стане простіше визначити пріоритетні завдання, розподілити зусилля та досягти вражаючих результатів.
Суть техніки в тому, щоб планувати усі свої задачі на день в календарі та встановити приблизні часові рамки на кожну діяльність. А якнайкраще опанувати її та постійно застосовувати допоможе книжка Марка Зао-Сандерса «Таймбоксинг. Мистецтво зосереджуватись на одній справі» (Книга Timeboxing. The Power of Doing One Thing at a Time).
Автор зібрав у ній:
- основні принципи таймбоксингу;
- переваги цього методу для бізнесу та повсякденного життя;
- перевірені стратегії для впровадження цієї звички у повсякденне життя.
Автор книги надає практичні поради, які допоможуть вам встигати більше і досягати своїх цілей.
«Одна справа. Як робити менше, а встигати більше», Ґері Келлер, Джей Папасан
Завершує наш перелік книга, яка довго перебувала в рейтингу найкращих книжок з тайм-менеджменту й отримала позитивні рецензії від багатьох критиків. Вона також отримала визнання на Goodreads як бізнес-книга на всі часи.
Автори «Однієї справи» (The One Thing) пропонують боротися з принципами багатозадачності, які панували в бізнесі кілька років тому. Великі дослідження довели, що особиста ефективність та результативність залежать зокрема й від того, як сильно ми концентруємося на досягненні конкретної мети. А отже — на кожному відрізку життєвого шляху (чи це плани на рік, а чи на добу) потрібно виділити одну найголовнішу мету і завдання, досягнення якої буде в пріоритеті. Просто почніть з головного — і ви побачите, що реалізувати задумане може бути набагато простіше і швидше, ніж ви припускали.
У вивченні такої науки, як тайм-менеджмент, книги про саморозвиток — ваші найкращі помічники. Недостатньо просто дивитися на успішних людей і надихатися ними. Потрібно знати секрети й тонкощі підпорядкування часу. Повірте, 24 години в добі цілком вистачає на роботу та повноцінний відпочинок. Головне — не просто прочитати поради фахівців, а й застосовувати їх на практиці. Не важливо, працюєте ви в офісі чи на фрілансі, займаєтеся творчістю чи доглядаєте за дітьми, ефективне управління часом — запорука продуктивності та збереження спокою протягом усього дня.
Схожі статті